Hoeveel bezoekers komen er maandelijks op mijn site? En hoe komen ze op mijn site terecht? En wat doen ze als ze eenmaal op mijn site zijn? Waar haken ze af? En welke doelen worden bereikt? Om dit soort vragen te kunnen beantwoorden moet u analyses kunnen uitvoeren. En dat kan met het gratis pakket van google, google analytics genaamd.

Google analytics is een gratis pakket op het gebied van web analytics. En de mogelijkheden van dit pakket zijn zeer goed te noemen. Zo kunt het met dit pakket o.a. het volgende:

  • Bekijken hoeveel bezoekers er op uw website komen en waar ze vandaan komen
  • Navigatie- of klikpaden (welke “paden” bewandeld de bezoeker als hij op de site komt) bekijken
  • Meten van conversiedoelen (conversiedoel: offerteaanvraag, verkoop, afspraak voor uw accountmanager, inschrijving voor nieuwsbrief, etc.)
  • Integreren met Google Adwords (zo kunt u bekijken wat de resultaten zijn van uw advertentiecampagne)
  • Gedetailleerde conversie-meting per stap in de (sales) funnel (hoeveel mensen die bij het contactformulier komen vullen dit ook in, hoeveel mensen die iets in hun winkelwagentje stoppen rekenen ook af, etc).

Implementatie google analytics

De juiste implementatie en inrichting van het pakket, daar begint het mee. Dit zorgt er namelijk voor dat u inzicht krijgt in het bereiken van de doelen. Heldere grafieken en periodieke rapportages horen hier uiteraard bij. 1 Internetmarketing helpt u hier graag mee.

Analyse, rapportage en uitvoering

1 Internetmarketing zorgt niet alleen voor heldere grafieken en periodieke rapportages. U kunt mij ook inschakelen om deze gegevens te analyseren en met voorstellen te komen. Uiteraard kan ik deze voorstellen ook uitvoeren/implementeren. Op deze manier haalt u steeds meer rendement uit uw website.

Meer weten

Meer rendement halen uit uw website? Bel 06-45026182 of ga naar het contactformulier.