Het resultaat
De vraag
Scooterspot, een scooterwinkel in Amsterdam, wilde graag hoger in de organische zoekresultaten van google. Veel mensen die op zoek zijn naar een scooter of gerelateerde artikelen zoeken namelijk via google. Op deze manier kregen ze meer mensen in hun fysieke winkel. In de winkel hadden ze onder andere 1000 m2 showroom. En mensen konden gratis een proefrit maken op de scooter die ze voor ogen hadden.
Het traject
Ik ben in eerste instantie begonnen met het inzichtelijk maken van het zoekgedrag van hun doelgroep. Op deze manier kon ik duidelijk zien waar er kansen lagen. Nadat dit duidelijk was ben ik begonnen met on page optimalisatie. Denk daarbij aan het herschrijven van de teksten en het schrijven van nieuwe teksten. Daarnaast heb ik, in een los traject, de gehele site-, url- en navigatiestructuur bekeken en beter neergezet. Dit middels een migratieplan met een redirect traject.
Tot slot heb ik website medewerkers uitleg gegeven hoe dat ze nieuwe producten moesten toevoegen op de site. Dit gebeurde in het verleden niet goed en daar lagen dus ook duidelijk kansen. Na de training konden ze dit in de toekomst zelfstandig oppakken.
Zijn jullie de volgende succesvolle case?
Alles start met het eerste gesprek.
of bel me op +31 6 450 26 182