Het resultaat
De vraag
Obesitas Centrum Maxima wilde graag betere posities in google voor hun diensten. Ze zijn gespecialiseerd in maagverkleiningen. Hiervoor hebben ze verschillende type operaties.
Daarnaast wilde de communicatie-afdeling meer kennis van SEO. Dit konden ze dan meenemen in hun werkzaamheden.
Het traject
Aangezien ze al de beschikking hadden over veel data vanuit hun adwordscampagne heb ik snel kunnen zien wat de belangrijkste zoekwoorden waren. Daarnaast heb ik nog onderzoek gedaan naar zogenaamde long tail zoekwoorden (dit zijn zoekopdrachten waarbij er meerdere zoekwoorden gebruikt worden)
Daarna ben ik aan de slag gegaan om te kijken hoe ze ervoor stonden op on page gebied. Denk hierbij aan zaken zoals menu- en url-structuur, interne linkstructuur, de opbouw van de page titles, page descriptions en de teksten.
Vervolgens heb ik medewerkers van de communicatie-afdeling training gegeven hoe dat ze in hun communicatie rekening konden houden met SEO.
Tot slot heb ik een uitgebreid document geschreven hoe dat ze hun url-structuur het beste konden opbouwen. Het was namelijk zo dat ze nog werkte met een subdomein: obesitascentrum.mmc.nl. Dit was niet wenselijk. Dit moest echter wel op de juiste manier gebeuren. Dit is gebeurd middels een migratieplan met redirect-traject.
Zijn jullie de volgende succesvolle case?
Alles start met het eerste gesprek.
of bel me op +31 6 450 26 182