Turven met Google

Kom ik laatst bij een niet nader te noemen bank, zie ik de bankmedewerkster streepjes zetten op een stukje papier. Ze was aan het turven, u kent het wel:

turven

Nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik haar: “Wat bent u aan het doen?” Haar reactie: ”Op die manier houden we bij wat we met u besproken en/of afgesloten hebben.”

Inzicht

Ik moest meteen denken aan het turfblaadje van mijn eigen marketinglessen. Dat vak werd gegeven door de heer van Vleuten, een zeer capabele docent die heel vaak het woord HELDER! riep, vaak nadat hij weer iets uitgelegd had. Dat viel zo op, dat ik dat ging bijhouden. Gemiddeld zo’n 25 keer per uur: een prestatie van formaat!

Maar goed, terugkomend op die vriendelijke dame bij de bank: door bepaalde aspecten te registreren, krijg je inzichten. En die kunnen je helpen in je bedrijfsvoering.

Omzetgerichte acties

Als ik tegenwoordig met ondernemers praat over hun online business en wat ze hiervan registreren, blijft het vaak bij antwoorden als:

– ‘Kan dat dan?’
– ‘Ik weet hoeveel bezoekers mijn website heeft…’
Of heel trots:
– ‘Ik gebruik Google Analytics en zie heel veel waardevolle informatie: van bezoekersaantallen tot de pagina’s die het meest bezocht worden!’

Interessant, dat laatste! Maar welke omzetgerichte acties ondernemen deze bezoekers? Wat dat zijn, omzetgerichte acties? Ik zal u er een aantal noemen:

  • Een offerte aanvragen
  • Een afspraak maken
  • Een product aanschaffen
  • Een brochure downloaden
  • Inschrijven voor de nieuwsbrief
  • Uw bedrijf via social media gaan volgen.

U kunt deze lijst vast wel aanvullen!

Google ziet alles

‘Oh, dat registreer ik eigenlijk helemaal niet, kan dat dan?’ is de logische vraag die ik vervolgens vaak krijg.  Dat kan zeker, want Google ziet alles! Een kwestie van technisch wat zaken regelen, wellicht uw website aanpassen en dan gaat het los.

Hoe zoiets er dan uitziet? Eigenlijk turft Google ook gewoon, alleen wordt het veel mooier verpakt. Een voorbeeld:

‘Dus als dit gedaan is kan ik zien in hoeverre mijn kassa rinkelt?’ Jazeker! En dat geeft je de mogelijk om te analyseren, te interpreteren en vervolgacties te bedenken. Doelgerichte, doordachte acties welteverstaan.

Op die manier gaat je kassa op lange termijn steeds meer rinkelen. Tenminste, als je de juiste vervolgacties bedenkt en uitvoert.

HELDER!

SEO is volop in ontwikkeling en dat maakt ons vak mooi, uitdagend en complex. Zo ook op het gebied van tekst. Vroeger kon je namelijk redelijk makkelijk scoren met SEO teksten die niet echt geschikt waren voor de bezoeker. Dit is de laatste jaren gelukkig steeds meer afgenomen. Je schrijft niet voor de zoekmachines maar voor je potentiële klanten. Iets wat zoekmachines zoals google ook graag willen zien. Wil jij ook relevante bezoekers vanuit google? Als SEO specialist bied ik je graag een helpende hand. Dit doe ik voornamelijk voor bedrijven uit de regio Eindhoven, Nijmegen, Oss, Uden en Den Bosch.