de toekomst van google

Waarom Google investeert in de zelfrijdende auto

De eerste keer dat ik het las, vroeg ik me af of ik het wel goed zag: ‘Google gaat investeren in de zelfrijdende auto.’ De vraag die daar meteen op volgde was: ‘Waarom doen ze dit en waar gaat Google naartoe?’
Lees meer

starten met bloggen

Starten met bloggen: 9 antwoorden

Bloggen is een uitstekende manier om je kennis te delen, autoriteit op te bouwen en de interactie met je doelgroep aan te gaan. Maar hoe pak je dat aan? Dat kan op vele manieren: van ‘uit de losse pols’ tot zeer goed voorbereid. Met deze 9 antwoorden maak je een goede start.
Lees meer

Hoe genereer ik als MKB-er direct leads met Facebook?

Ik ben al een aantal jaren actief met het ontwerpen en opzetten van social media-campagnes. Duidelijk is dat veel mensen de nodige vraagtekens hebben bij de ‘Return on Investment’ van social marketing. Toch ben ik er altijd van overtuigd geweest dat social media een ideaal medium zijn voor het genereren van leads. Zeker met de app die ik pas ontdekte.
Lees meer

Linkbuilding: een 9-stappenplan

Google smult ervan: links die vanaf andere plekken naar uw webpagina verwijzen. Ze helpen Google namelijk om te bepalen waar uw pagina over gaat. Bovendien ziet Google deze links als referenties. Als de kwaliteit van deze links goed is dan zal uw webpagina dus een flinke duw omhoog krijgen in de zoekresultaten.
Lees meer

Hoe haal ik meer omzet uit belevingsvolle content?

We weten het inmiddels allemaal wel: voor online bereik moet je veel meer doen dan productinformatie geven en advertenties plaatsen. ‘Contentstrategie’ is het sleutelwoord. Of liever gezegd: ‘belevingsvolle content’.

Lees meer

Digitale verleiding: verhoog uw conversie

Wist u dat 25% van de bezoekers van een boekhandel daadwerkelijk iets koopt? En dat de meeste websites al blij zijn met 5%? Hoe dat komt? Simpel: uw website verleidt de bezoeker onvoldoende! Het boek van Maurits Kaptein helpt u gegarandeerd om het beter te doen.
Lees meer

Kaarten lezen en sterren kijken

Als we het tegenwoordig over ‘navigatie’ hebben, denken we al snel aan een cursor die zich op een beeldscherm langs menu-items en hyperlinks beweegt. Maar navigeren, dat deden ze vroeger natuurlijk aan de hand van de sterren.

Neem de tijd van de VOC. Onze landgenoten voeren om Afrika heen naar de Oost, om daar specerijen op te halen. Een lange en gevaarlijke reis waarop van alles kon gebeuren, maar over de exacte koers was weinig onzekerheid.

Lees meer

Digitaal verleiden: zo doe je dat!

Het uiteindelijke doel van commerciële websites is het realiseren van conversies: offerteaanvragen, nieuwsbriefinschrijvingen en bestellingen bijvoorbeeld. Maar hoe zorgt u ervoor dat bezoekers overgaan tot de gewenste actie? Het antwoord: u moet ze – actief – verleiden!

Robert Cialdini is bepaald geen knapperd. En ook geen indrukwekkende persoonlijkheid. Toch is deze Amerikaan ’s werelds grootste verleider.
Lees meer

Scoren met de leadgeneratie-trechter (B2B): Van volgers naar leads

Het behalen van leads en sales is het doel van iedere online marketeer. Helaas komen de leads niet vanzelf binnenwaaien. Al helemaal niet wanneer je actief bent binnen de B2B-markt. Hoewel social media het stempel hebben dat ze zich vooral moeten richten op merkbeleving en engagement, zijn ze ook effectief voor leadgeneratie. Het model: de leadgeneratie-trechter.

Lees meer

Feest? Vergeet Google niet uit te nodigen!

Feest? Vergeet Google niet uit te nodigen! Stel, je organiseert een groot feest. Laten we er een festival van maken. En je wilt veel gasten, heel veel gasten. Wat doe je dan? Je stuurt persoonlijke uitnodigingen, maar je verspreidt ook een persbericht, plaatst advertenties en je hangt posters op. ‘Zegt het voort!’ Voor je website […]