Digitale verleiding: verhoog uw conversie

Wist u dat 25% van de bezoekers van een boekhandel daadwerkelijk iets koopt? En dat de meeste websites al blij zijn met 5%? Hoe dat komt? Simpel: uw website verleidt de bezoeker onvoldoende! Het boek van Maurits Kaptein helpt u gegarandeerd om het beter te doen.
Lees meer

Kaarten lezen en sterren kijken

Als we het tegenwoordig over ‘navigatie’ hebben, denken we al snel aan een cursor die zich op een beeldscherm langs menu-items en hyperlinks beweegt. Maar navigeren, dat deden ze vroeger natuurlijk aan de hand van de sterren.

Neem de tijd van de VOC. Onze landgenoten voeren om Afrika heen naar de Oost, om daar specerijen op te halen. Een lange en gevaarlijke reis waarop van alles kon gebeuren, maar over de exacte koers was weinig onzekerheid.

Lees meer

Digitaal verleiden: zo doe je dat!

Het uiteindelijke doel van commerciële websites is het realiseren van conversies: offerteaanvragen, nieuwsbriefinschrijvingen en bestellingen bijvoorbeeld. Maar hoe zorgt u ervoor dat bezoekers overgaan tot de gewenste actie? Het antwoord: u moet ze – actief – verleiden!

Robert Cialdini is bepaald geen knapperd. En ook geen indrukwekkende persoonlijkheid. Toch is deze Amerikaan ’s werelds grootste verleider.
Lees meer

Scoren met de leadgeneratie-trechter (B2B): Van volgers naar leads

Het behalen van leads en sales is het doel van iedere online marketeer. Helaas komen de leads niet vanzelf binnenwaaien. Al helemaal niet wanneer je actief bent binnen de B2B-markt. Hoewel social media het stempel hebben dat ze zich vooral moeten richten op merkbeleving en engagement, zijn ze ook effectief voor leadgeneratie. Het model: de leadgeneratie-trechter.

Lees meer

Feest? Vergeet Google niet uit te nodigen!

Feest? Vergeet Google niet uit te nodigen! Stel, je organiseert een groot feest. Laten we er een festival van maken. En je wilt veel gasten, heel veel gasten. Wat doe je dan? Je stuurt persoonlijke uitnodigingen, maar je verspreidt ook een persbericht, plaatst advertenties en je hangt posters op. ‘Zegt het voort!’ Voor je website […]

Internetmarketing begrippen: mijn top 15 jargon (mét uitleg)

‘Als je SEA te duur vindt, kun je het via de organische resultaten proberen. Maar dan moet je wel de anchorteksten en ALT-teksten op de landingspagina aanpassen. Je wilt immers wel conversie.’ Oftewel: mijn top 15 van internetmarketingjargon. Mét uitleg uiteraard…

 

Lees meer

afbeeldingen optimaliseren voor google

Afbeeldingen optimaliseren: zo doe je dat

In de strijd om vindbaarheid gaat het vaak alleen maar over tekst. Gek eigenlijk, want ook afbeeldingen bieden uitstekende manieren om te optimaliseren. Het probleem is alleen: weinig mensen weten hoe dat moet. Na het lezen van dit artikel kun je direct aan de slag. Lees meer

Internetmarketing: de trends die u niet mag missen

Het internet is volop in beweging! En dat ‘moet’ u dus eigenlijk ook zijn. Want stilstaan… Daarom heb ik de 5 belangrijkste internetmarketingtrends voor 2014 op een rij gezet.

Lees meer

Bouw het en ze zullen komen! Of juist niet?

Sorry, deze titel is niet echt origineel. Sterker nog, hij is gejat. Het enige wat ik gedaan heb, is vertalen. Wellicht zegt de tekst “Build it and they will come” u meer. Een kleine tip: hij komt uit een film waarin Kevin Coster speelt.

Lees meer

Turven met google

Turven met Google Kom ik laatst bij een niet nader te noemen bank, zie ik de bankmedewerkster streepjes zetten op een stukje papier. Ze was aan het turven, u kent het wel: Nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik haar: “Wat bent u aan het doen?” Haar reactie: ”Op die manier houden we bij wat we […]