Internetmarketing begrippen: mijn top 15 jargon (mét uitleg)

‘Als je SEA te duur vindt, kun je het via de organische resultaten proberen. Maar dan moet je wel de anchorteksten en ALT-teksten op de landingspagina aanpassen. Je wilt immers wel conversie.’ Oftewel: mijn top 15 van internetmarketingjargon. Mét uitleg uiteraard…

Lees meer

afbeeldingen optimaliseren voor google

Afbeeldingen optimaliseren: zo doe je dat

In de strijd om vindbaarheid gaat het vaak alleen maar over tekst. Gek eigenlijk, want ook afbeeldingen bieden uitstekende manieren om te optimaliseren. Het probleem is alleen: weinig mensen weten hoe dat moet. Na het lezen van dit artikel kun je direct aan de slag. Lees meer

Internetmarketing: de trends die u niet mag missen

Het internet is volop in beweging! En dat ‘moet’ u dus eigenlijk ook zijn. Want stilstaan… Daarom heb ik de 5 belangrijkste internetmarketingtrends voor 2014 op een rij gezet.

Lees meer

Bouw het en ze zullen komen! Of juist niet?

Sorry, deze titel is niet echt origineel. Sterker nog, hij is gejat. Het enige wat ik gedaan heb, is vertalen. Wellicht zegt de tekst “Build it and they will come” u meer. Een kleine tip: hij komt uit een film waarin Kevin Coster speelt.

Lees meer

Turven met google

Turven met Google Kom ik laatst bij een niet nader te noemen bank, zie ik de bankmedewerkster streepjes zetten op een stukje papier. Ze was aan het turven, u kent het wel: Nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik haar: “Wat bent u aan het doen?” Haar reactie: ”Op die manier houden we bij wat we […]

Adverteren bij Google

Is het verstandig om te adverteren in de zoekmachine van Google? Jazeker, maar alleen als Lees meer

Content: geen king, maar emperor!

Google heeft een grote stap gezet met het verbeteren van de kwaliteiten van zijn zoekresultaten. Wie hoog in Google wil komen, moet dankzij de zogeheten Panda Update voortaan hoogwaardige content bieden. Content was al ‘king’, maar is nu ‘emperor’!
Lees meer

Goede website teksten: een specialisme!

‘Even’ de teksten voor uw website schrijven? Vergeet het maar! Zéker als u naast uw bezoekers ook Google wil overtuigen. Schrijven voor internet is een specialisme.

Dacht u dat uw website alleen bezocht wordt door mensen? Dan hebt u het mis. Er is namelijk nog een andere belangrijke bezoeker: de Googlebot. Een goede tekstschrijver houdt met beide ‘doelgroepen’ rekening.

Lees meer

Toppositie bij Google: meetbare omzetpotentie

Iedereen weet dat een toppositie in Google belangrijk is. Die levert immers leads en sales op. Maar hoeveel is zo’n toppositie nu écht waard? Dat kun je vrij eenvoudig uitdrukken in harde euro’s. Dan blijkt ook dat investeren in zoekmachineoptimalisatie zich razendsnel kan terugverdienen.

Lees meer

Social media uitbesteden: pas op!

Er zijn nogal wat bureaus die proberen geld te verdienen aan social media (ik ook!). Daar is niks mis mee, zolang u er als klant maar bij gebaat bent. En dat is niet altijd het geval. Daarom deze keer een korte checklist.

Lees meer