Adverteren bij Google

Is het verstandig om te adverteren in de zoekmachine van Google? Jazeker, maar alleen als Lees meer

Content: geen king, maar emperor!

Google heeft een grote stap gezet met het verbeteren van de kwaliteiten van zijn zoekresultaten. Wie hoog in Google wil komen, moet dankzij de zogeheten Panda Update voortaan hoogwaardige content bieden. Content was al ‘king’, maar is nu ‘emperor’!
Lees meer

Goede website teksten: een specialisme!

‘Even’ de teksten voor uw website schrijven? Vergeet het maar! Zéker als u naast uw bezoekers ook Google wil overtuigen. Schrijven voor internet is een specialisme.

Dacht u dat uw website alleen bezocht wordt door mensen? Dan hebt u het mis. Er is namelijk nog een andere belangrijke bezoeker: de Googlebot. Een goede tekstschrijver houdt met beide ‘doelgroepen’ rekening.

Lees meer

Toppositie bij Google: meetbare omzetpotentie

Iedereen weet dat een toppositie in Google belangrijk is. Die levert immers leads en sales op. Maar hoeveel is zo’n toppositie nu écht waard? Dat kun je vrij eenvoudig uitdrukken in harde euro’s. Dan blijkt ook dat investeren in zoekmachineoptimalisatie zich razendsnel kan terugverdienen.

Lees meer

Social media uitbesteden: pas op!

Er zijn nogal wat bureaus die proberen geld te verdienen aan social media (ik ook!). Daar is niks mis mee, zolang u er als klant maar bij gebaat bent. En dat is niet altijd het geval. Daarom deze keer een korte checklist.

Lees meer

Social Media, daarom!

Twitter, LinkedIn, Facebook, Hyves…. allemaal vallen ze onder de noemer ‘social media’. En die zijn de laatste tijd hot. Een hype? Bij sommige bedrijven misschien. Een must? Voor de meeste bedrijven wel!

Lees meer

Meten is weten (en eigenlijk bestsimpel)

Veel bedrijven denken dat ze er zijn wanneer ze een website hebben. Helaas is dat niet het geval. Sterker nog: de lancering van de website is pas het begin! Wie echt (hard) rendement uit zijn website wil halen, analyseert wat bezoekers precies op de site doen. Dat is helemaal niet zo moelijk als het klinkt, en het levert keihard rendement op.

Lees meer

Wat doet een online marketeer?

Als ik vertel dat ik internet marketeer of online marketeer ben, kijken mensen me vaak vragend aan. Wat doe je dan precies, is de vraag die dan volgt. En daar is niet zo snel een antwoord op te geven dat de gehele lading dekt. Sterker nog, iedere online marketeer definieert zijn werkzaamheden weer anders!

Lees meer

Leads genereren via uw website

Wanneer u leads (verkoopkansen) wilt genereren, zijn daarvoor legio mogelijkheden: van advertenties tot en met beursbezoek. Maar heeft u wel eens aan uw eigen website gedacht? Het is immers een feit dat uw potentiële klanten via het internet op zoek zijn; daar zijn dus harde leads te verkrijgen. Maar dan moeten ze u wel kunnen vinden. En kunnen doen wat u wilt dat ze doen…

Lees meer

W3C: het enige goede fundament

OK, u gaat een website (laten) maken. Slim, want uw doelgroep moet u makkelijk online kunnen vinden. Maar als u wil dat de site een commercieel succes wordt, moet u één ding niet vergeten: elke goede website begint bij het W3C.

Lees meer